„Connecting the Dots“ в подкрепа на икономическото овластяване на ЛГБТИ общността
„Connecting the Dots“ в подкрепа на икономическото овластяване на ЛГБТИ общността
„Connecting the Dots“ e съвместен проект на фондациите GLAS и Bilitis, заедно с партньорските организации LGL и LDCA (Lithuanian Diversity Charter Association) Литва, който има за цел да подобри достъпа на ЛГБТИ+ младежи, които не работят, не учат и не се обучават, до качествени възможности за заетост и развитие. Чрез индивидуални кариерни консултации, обучения, менторство и свързване с приобщаващи работодатели, проектът помага на младите хора да изградят увереност, умения и мотивация за навлизане на пазара на труда. Двугодишният проект (ноември 2024 – ноември 2026) ще подкрепя както младежите от общността, така и повишаване на осведомеността сред работодателите за значението на разнообразието и приобщаването на работното място.
Дейностите ще се развиват в три основни посоки:
– Идентифициране и включване на участници: ще достигнем до 200+ потенциални кандидати и ще изберем 40-50 младежи, които ще получат персонализирана подкрепа.
– Кариерно ориентиране и изграждане на умения: всеки участник ще получи индивидуален кариерен план, съдействие за обучения, подготовка за интервюта и изграждане на професионални умения.
– Свързване с работодатели и достъп до работни места: Ще участваме в различни работни форуми и job fairs в страната, ще организираме събития и стажове за куиър хора в приобщаващи компании, за да улесним прехода на участниците към пазара на труда.
Чрез тези дейности „Connecting the Dots“ ще подобри икономическите възможности и перспективи на ЛГБТИ младежи, като им предостави необходимите инструменти за успешна кариера и финансова независимост. Планираме да помогнем на 120 души да намерят работа или да се подготвят за пазара на труда чрез повишаване на уменията им. Всички услуги са безплатни.
Защо проектът е важен?
ЛГБТИ младежите в България и Литва са изправени пред постоянна дискриминация и тормоз в тийнейджърските си години, което води до отпадане от училище, ниско самочувствие, липса на мотивация за продължаване на образованието след средното, страх от потенциален тормоз на работното място и недостатъчно използване на подходящи програми за активиране на младежи, целящи да подобрят пригодността за заетост.
Проектът е финансиран от Европейския съюз.